آدرس: اصفهان - منطقه صنعتی دولت آباد - خیابان بهارستان(46) - گروه صنعتی یوکار

راهنمای خرید انواع آسیاب قهوه

راهنمای خرید انواع آسیاب قهوه

خرید آسیاب قهوه صنعتی

در این پست قصد داریم مقایسه ای بین بهترین انواع آسیاب قهوه داشته باشیم تا شما بتوانید با خیال آسوده برای خرید آسیاب قهوه صنعتی یا خانگی تصمیم بگیرید. اگر شما برای انتخاب و خرید آسیاب قهوه نیاز به اطلاعات و تحقیق دارید تا آخر این پست همراه ما باشید.

آسیاب:

همانطور که می دانید آسیاب برای خرد کردن و ریز کردن مواد غذایی مختلف به کار می رود که با گذشت زمان تحول عظیمی پیدا کرده است تا جایی که برای مصارف خانگی اغلب سبک و کوچک در نظر گرفته شده است. اغراق نیست اگر بگویم یکی از ضروری ترین وسایل آشپزخانه همین آسیاب برقی است زیرا به روند کارها سرعت می بخشد.

انواع آسیاب قهوه

انواع آسیاب برقی و دستی خانگی

آسیاب ها بر اساس وزن و سبکی و ابعاد به دو دسته تقسیم می شوند. آسیاب دستی که اغلب وزن سبکی دارد و در ابعاد کوچک تر است و باید آسیاب با حرکت دست انجام شود و دقت بالا برای آسیاب را هم ندارد. آسیاب برقی قیمت نسبتا بالاتری دارد اما ظرافت و دقت عملکرد آن بسیار بهتر از آسیاب دستی است.

آسیاب یا خردکن در دو مدل دستی و برقی عرضه می‌شوند.خرد کن دستی با حرکت دست، مواد غذایی را خرد و کوچک می‌کند. از مزایای این محصول می‌توان به هزینه‌ی پایین، وزن سبک و ابعاد کوچک اشاره کرد. اما این محصول معایبی هم دارد. از آنجا که خرد کردن با حرکت مداوم دست انجام می‌شود ممکن است پس از مدتی باعث خستگی شود. هم‌چنین این دستگاه ظرافت کار آسیاب و خردکن برقی را ندارد و ممکن تیغه‌های آن بسیار سریع‌تر کند شود.

کاربرد آسیاب قهوه و ادویه جات

یکی از آسیاب های کاربردی برای خرد کردن دانه های روغنی مانند قهوه یا پودر کردن ادویه جات می باشد. دستگاه آسیاب قهوه و ادویه جات اغلب صنعتی هستند و با درجه بندی متنوع برای پودر کردن همراه است؛ در ادامه انواع آسیاب قهوه صنعتی را توضیح خواهیم داد.

معرفی انواع آسیاب قهوه

یکی از رازهای خوشمزگی و طعم مطبوع قهوه آسیاب قهوه است. شما با داشتن یک آسیاب قهوه در منزل می توانید قهوه تازه و عالی داشته باشید زیرا قهوه پس از آسیاب کردن باید بلافاصله مصرف شود در غیر این صورت طعم و عطر خود را از دست خواهد داد و در نهایت خوشمزه هم نخواهد بود. در ادامه ما قیمت انواع آسیاب قهوه را به همراه ویژگی های آن معرفی کرده ایم.

آسیاب قهوه چرخ دنده ای

در این نوع آسیاب از چرخ دنده برای خرد کردن استفاده می شود این مدل آسیاب قهوه پیشرفته است و می تواند دانه های سخت قهوه را پودر کند مناسب برای انواع قهوه سازها مانند اسپرسو، برقی ، فرنچ و موکاپات و … می باشد.

مشکلات آسیاب چرخ دهنده:

قیمت بالا نسبت به دیگر دستگاه ها و دوم تمیز کردن چرخ دنده ها به علت پیچیدگی دستگاه باعث شده که خیلی از خریداران از خرید این دستگاه منصرف شوند.

آسیاب تیغه ای :

این مدل آسیاب دارای یک تیغه تیز می باشد که با چرخش می تواند قهوه را به راحتی پودر کند. این مدل آسیاب در بازار به صورت دستی و برقی موجود می باشد و بر اساس نیازو بودجه شما می تواند مناسب باشد.

ویژگی ها و مشخصات دستگاه آسیاب تیغه ای :

داشتن ساختار ساده و راحت تا جایی که برای افراد متبدی کار راحت خواهد بود؛ همچنین داشتن قیمت مناسب برای خرید یکی دیگر از مزایای این دستگاه می باشد. البته این دستگاه معایبی نیز دارد از جمله: امکان یکدست نبودن ذرات قهوه و داشتن ذرات درشت به علت تیغه دستگاه همچنین داشتن اصطحکاک بالا که باعث داغ شدن دستگاه می شود و طمع نهایی قهوه را متفاوت می کند از این رو باریستاها برای داشتن فهوه لایت و مدیوم از این دستگاه برای آسیاب استفاده نمی کنند. این مدل بیشتر برای مصارف خانگی به صرفه است.

آسیاب قهوه صنعتی

اغلب آسیاب های قهوه صنعتی از نوع تیغه ای هستند اما قدرت و مشخصات فنی هر کدام متغیر است. به عنوان مثال آسیاب قهوه صنعتی یوکار با داشتن چندین مدل با قدرت 2 و 3 اسب بخار و فن خنک گنندکی بالا معایب آسیاب تیغه ای را ندارد و امکان تنظیم درجه آسیاب تا 23 درجه وجود دارد. از این رو به راحتی می توان برای انواع قهوه آسیاب مناسبی را در دستور کار داشته باشید و قهوه با کیفیت و طعم عالی درست کنید. همچنین این دستگاه آهن ربایی جهت جذب و جلوگیری از ورود فلزات به داخل تیغه دارد. یکی دیگر از خواص این دستگاه قابلیت جدا شدن می باشد. شاید گفت این آسیاب یکی از بهترین آسیاب قهوه صنعتی به شمار می آید.

راهنمای خرید انواع آسیاب قهوه

شما برای خرید یک آسیاب قهوه باید چندین مورد را در نظر داشته باشید. اول از همه قدرت آسیاب، زیرا کیفیت قهوه شما در جه اول به همین نوع آسیاب وابسته است. همانطور که می دانید توان و قدرت آسیاب صنعتی چندین برابر آسیاب خانگی است؛ همچنین سرعت چرخش تیغه یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب آسیاب قهوه است که باید به آن توجه کنید. بعد از در نظر گرفتن این فاکتورها باید به  نوع جنس تیغه، کیفیت ظاهری ، عمر و ضمانت دستگاه ، صدای کم ، قدرت خنک کنندگی و … توجه ویژه ای داشته باشید. یکی از فاکتورهای مهمی که باید روی آن حساسیت داشته باشید امکان شستشوی دستگاه است.

کدام نوع آسیاب قهوه برای خرید مناسب است؟

شما با توجه به نیاز و بودجه خود می توانید یک آسیاب خانگی یا صنعتی تهیه کنید. گاهی افراد برای منازل هم از آسیاب صنعتی قهوه استفاده می کنند زیرا دوست دارند قهوه بی نقصی در منزل داشته باشند. شما با توجه به شغل خود از جمله: کافی شاپ ، رستر قهوه، قهوه فروشی، نیاز برای منزل و … می توانید بهترین آسیاب قهوه را تهیه کنید.

اگر به دنبال آسیاب های خانگی هستید از برندهای داخلی می توان پارس خزر و برای برندهای خارجی آسیاب برقی بوش، آسیاب برقی فلر و آسیاب برقی مولینکس و تفالرا می توان نام برد.

به یاد داشته باشید در آسیاب های صنعتی قهوه تولید داخل یکی از مطرح ترین برندهای حال حاضر که در دومین نمایشگاه قهوه و نوشیدنی صاحب رتبه شده است آسیاب قهوه یوکار است که هم قیمت مناسبی دارد و هم عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داده است تا جایی که همه خریدارن از این دستگاه آسیاب قهوه رضایت کامل داشته اند علاوه بر این ضمانت این محصول و خدمات پس از فروش خیال هر کسی را برای خرید راحت کرده است.

نتیجه گیری :

این مساله که شما چه نوع قهوه سازی دارید و نیازمند چه نوع آسیابی هستید به همراه بودجه شما می تواند تاثیر مستقیمی بر تصمیم گیری خرید شما داشته باشد. قابل ذکر است برخی از دستگاه های آسیاب موجود فقط می توانند برخی نیازها را پوشش دهند از جمله: موکاپات ، قهوه ترک ، فرنچ پرس و … به همین دلیل شناسایی نیاز یکی از مهمترین اصل های خرید آسیاب قهوه محسوب می شود.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping