آدرس: اصفهان - منطقه صنعتی دولت آباد - خیابان بهارستان(46) - گروه صنعتی یوکار

مشخصات خرید دستگاه آسیاب قهوه و آموزش درجه آسیاب

مشخصات خرید دستگاه آسیاب قهوه و آموزش درجه آسیاب

خرید دستگاه آسیاب قهوه و آموزش درجه بندی آسیاب

همانطور که می دانید برای خرید دستگاه آسیاب قهوه باید به نکات مهمی توجه داشته باشید در غیر این صورت در آینده متحمل هزینه های زیادی خواهید بود. مهم نیست خرید دستگاه آسیاب قهوه را برای منزل مد نظر داشته باشید یا برای قهوه فروشی ، کافی شاپ و … مهم این است که انتخاب درست با قیمت منطقی داشته باشید. از این رو توجه به ویژگی ها و مشخصات دستگاه آسیاب قهوه بسیار حائز اهمیت است.

شما با داشتن آسیاب قهوه می توانید قهوه تازه را با طعم و مزه عالی درست کنید وگرنه با گذشت زمان طعم و مزه قهوه به کلی تغییر خواهد کرد و در نهایت شما قهوه خوبی نخواهید داشت.

دلایل ضرورت خرید دستگاه آسیاب قهوه

اگر شما برای کافی شاپ و یا قهوه فروشی نیاز به تهیه دستگاه آسیاب قهوه دارید باید بیشتر به آسیاب های صنعتی و نیمه صنعتی فکر کنید و اگر برای مصارف خانگی و یا مغازه کوچک تر نیاز به خرید دستگاه آسیاب قهوه دارید باید یک آسیاب خانگی قوی و حرفه ای انتخاب کنید. شاید این سوال برای شما پیش آید که چه ضرورتی به خرید دستگاه آسیاب است در حالی که می توان از قهوه فروشی ها پودر و آسیاب قهوه را به راحتی تهیه کرد اما باید بدانید دلایل مهمی برای این مساله وجود دارد که عبارتند از:

  • آسیاب یکنواخت و یکدست برای انواع قهوه
  • تنوع مدل آسیاب برای درست کردن انواع قهوه
  • استفاده از قهوه تازه با طعم و عطر عالی و آسیاب تازه به تازه
  • انتخاب مواد اولیه باکیفیت (دانه های قهوه) این در حالی است که شما در قهوه فروشی ها از کیفیت قهوه خبر ندارید
  • متنوع کردن نوشیدنی های قهوه به علت سهولت در آسیاب

به همین دلیل بهتر است یک آسیاب قهوه حرفه ای برای درست کردن قهوه داشته باشید .

بهترین خرید دستگاه آسیاب قهوه

بهترین دستگاه آسیاب قهوه

خوب تا اینجا اهمیت داشتن آسیاب را متوجه شدید لازم است برای خرید به دنبال بهترین دستگاه آسیاب قهوه باشید. اما قبل از هر چیز بهتر است با ویژگی های بهترین دستگاه آسیاب قهوه به خوبی آشنا شوید تا بتوانید با توجه به بوجه و شرایط کاری خود خرید بهترین دستگاه آسیاب قهوه را داشته باشید. برای اینکه مناسب ترین آسیاب را پیدا کنید باید به جنبه های مختلف دستگاه توجه داشته باشید و ویژگی های مختلف آن ها را مورد بررسی قرار دهید ، اینکه شما آسیاب را برای منزل نیاز دارید یا کافی شاپ ، رستر قهوه و قهوه فروشی و… می تواند انتخاب دستگاه آسیاب شما را تحت تاثیر قرار دهد. در نظر داشته باشید در بازار تنوع آسیاب قهوه بالا است و هرکدام با متد خاصی آسیاب قهوه را انجام می دهند اما ویژگی های مشترکی دارند که عبارتند از:

  • دارای قدرت بالای موتور به منظور آسیاب کردن بدون مشکل دانه های سخت قهوه
  • دارای فن خنک کنندگی قدرتمند به منظور خنک نگه داشتن موتور و جلوگیری از برشته شدن قهوه
  • آسیاب کردن یکدست و یکنواخت بدون هیچ گونه ریزی و درشتی ( این موضوع بسیار حائز اهمیت است زیرا می تواند طعم قهوه را تحت تاثیر قرار دهد)
  • داشتن ظرفیت بالا برای سرعت دهی در کار و عملکرد سریع دستگاه برای آسیاب قهوه
  • دقت بالا همراه با کیفیت و سرعت به خصوص برای آسیاب قهوه در قهوه فروشی ها، کافی شاپ های شلوغ و …
  • داشته تیغه مقاوم با عملکرد عالی
  • توانایی آسیاب قهوه ترک با دقت بالا
  • قابلیت جدا شدن محفظه از دستگاه به منظور شستشو
  • قیمت مناسب و منطقی
  • ضمانت و خدمات پس از فروش

با توجه به نکات گفته شده آسیاب قهوه یوکار توانسته یکی از بهترین آسیاب های قهوه ایرانی باشد و در دوسال متوالی به عنوان برترین تولید کننده صاحب رتبه شود. قیمت آسیاب قهوه صنعتی یوکار نسبت به آسیاب قهوه خانگی آن گران تر است. تمام آسیاب های گروه صنعتی یوکار به صورت حرفه ای با قابلیت آسیاب قهوه ترک می باشد. همانطور که می دانید قیمت آسیاب قهوه حرفه ای نسبت به آسیاب های معمولی کمی بالاتر است.

آیا میزان درجه بندی آسیاب قهوه بر وری طعم تاثیر گذار است؟

در جواب این پرسش باید گفت بله میزان درجه بندی آسیاب قهوه یا همان میزان ریزی و درشتی ان برای تهیه قهوه های مختلف متنوع است و همین تفاوت باعث می شود که فرآیند عصاره گیری متفاوت باشد از این رو مواد مغذی در هر قهوه فرق دارد. در نظر داشته باشید اگر شما برای تهیه قهوه خاص آسیاب مناسبی نداشته باشید یا درجه آسیاب را اشتباه تنظیم کنید آنگاه نتیجه نهایی قهوه شما مزه و طعم خوبی خواهد داشت.

علاوه بر این یکسان بودن آسیاب قهوه بسیار حائز اهمیت است به عنوان مثال اگر آسیاب را در درجه درشت تنظیم کنید باید تمام آسیاب به صورت یکنواخت درشت باشد و برعکس. شاید بپرسید چرا این مساله اینقدر مهم است زیرا قهوه آسیاب شده هر چه درشت تر باشد آب را آسان تر عبور می‌دهد وهمین موضوع باعث می‌شود طعم و عطرکمتری از قهوه استخراج شود.همچنین اگر قهوه ریزتر آسیاب شود بیشتر با آب درگیرخواهد شد و عصاره‌ی بهتری خواهد داشت از این رو نتیجه قهوه تلخ تر می باشد.

مهم ترین نکات برای دستگاه آسیاب قهوه

  • حتما قبل از آسیاب قهوه دانه هایی که رست آن‌ها به صورت کامل و یکنواخت (نسبت به بقیه دانه‌ها) انجام نشده است را تفکیک نمایید.
  • حتماً دستگاه آسیاب قهوه را بعد از هر بار استفاده شستشو و نظافت کنید تا ذرات قهوه در آن باقی نماند.
  • در نظر داشته باشید برای تهیه انواع قهوه باید آسیاب مناسبی داشته باشید به عنوان مثال روش‌های تهیه‌ی قهوه فرانسه، اسپرسو و ترک، درجه آسیاب مخصوص به خود را دارد.
  • روش دم کردن مناسب برای هر مدل قهوه

رعایت همه این نکات در کنار یکدیگر می تواند برای شما بهترین نوشیدنی را به ارمغان آورد. از این رو برای آسیاب انواع نوع قهوه، نیاز به ماشین‌ آسیابی دارید که بتواند دانه‌های قهوه را به صورت خیلی خوب و با درجه دلخواه شما آسیاب نماید.

آموزش درجه دستگاه آسیاب قهوه

برای درک بهتر این مساله ما درجه بندی را در 7 رده قرار داده ایم درجه 7 به معنای درجه درشت و درجه 1 به معنای درجه ریز می باشد.

درجه پودر قهوه برای تهیه قهوه باکلد برو (Cold Brew)

شماره درجه آسیاب: هفت می باشد

به راحتی می توان فهمید این درجه درشت بوده و باعث می شود شما عطر و طعم قهوه را به خوبی حس کنید اما ذرات آن وارد نوشیدنی تان نشود. زیرا د ردرجه ریز این اتفاق می افتد و شما ذرات قهوه را در نوشیدنی خود خواهسد داشت.

درجه آسیاب قهوه برای Percolator Coffee

شماره درجه آسیاب: هفت

برای قهوه ساز Percolator بهترین آسیاب استفاده از آسیاب درشت دانه‌های قهوه است. اما چرا این گزینه برای  قهوه ساز Percolator بهتر است زیرا سیستم تصفیه در Percolator ریز نمی باشد. در نظر داشته باشید اندازه درشت قهوه در این دستگاه به خروج بیشتر قهوه کمک می کند. همانطور که می دانید قهوه ساز Percolator قهوه را در دمای بالا دم می‌کند و آن را چندین بار می‌چرخاند، به همین دلیل عصاره زیادی از دانه استخراج می کند و ممکن است قهوه کمی ترش شود.

درجه پودر قهوه برای فرنچ پرس

شماره درجه آسیاب: شش

یکی از متداول ترین روش های دم کردن قهوه، استفاده از فرنج پرس است یکی از دلایل محبوبیت این دستگاه راحتی استفاده و ارزان بودن آن می باشد در نظر داشته باشید برای فرنج پرس باید آسیاب درشتی داسته باشید.

درجه آسیاب برای قهوه‌ ساز کمکس

شماره درجه آسیاب: پنج

بهتر است برای تهیه قهوه با کمکس پودر قهوه متوسط و کمی درشت باشد زیرا قهوه ساز کمکس دارای یک فیلتر کاغذی ضخیم است و شما نباید از دانه‌های ریز مثل قهوه ترک استفاده کنید در غیر این صورت باعث مسدود شدن فیلتر و زمان بیشتری برای دم کشیدن قهوه خواهید شد.

درجه پودر قهوه برای دستگاه قهوه‌ ساز برقی چکه‌ای ( دستگاه فرانسه ساز)

شماره درجه آسیاب: چهار

بهترین پودر قهوه برای چنین آسیابی درجه آسیاب متوسط است زیرا دستگاه  قهوه‌ ساز برقی چکه‌ ای به دلیل راحتی و سرعت بیشتر در آماده سازی قهوه محبوبیت زیادی در بین دوستداران قهوه دارد. در نظر داشته باشید فیلترهای قهوه‌ ساز چکه‌ ای به دو صورت مخروطی و تخت هستند به همین دلیل آسیاب این دو نوع مدل با یکدیگر متفاوت است.

برای فیلترهای مخروطی، باید از پودر قهوه متوسط و ریز استفاده کنید و برای  فیلترهای تخت باید از پودر قهوه با درجه آسیاب متوسط استفاده کنید. ایا شکل فیلتر می تواند برای آسیاب تاثیر گذار باشد؟ قطعاً بله! شکل فیلتر و سبد فیلتر بر روی مدت زمان عبور آب از میان پودر قهوه تاثیر گذار است و همین مساله بر روی طعم و مزه هم اثر مستقیم می گذارد. به بیان ساده تر دستگاه آسیاب قهوه با فیلتر مخروطی زمان دم کشیدن کاهش پیدا می‌کند و بهتر است ازآسیاب ریزتر استفاده کنید ودستگاه آسیاب قهوه با فیلتر تخت مدت زمان بیشتری با آب در درگیر است از این رو آسیاب باید متوسط باشد.

درجه دستگاه آسیاب قهوه برای سایفون

شماره درجه آسیاب: چهار

دستگاه آسیاب سایفون هم مثل برخی از ابزارهای تهیه قهوه دارای فیلتر کاغذی است به همین دلیل مناسب ترین آسیاب برای این دستگاه درجه متوسط است.

درجه دستگاه آسیاب قهوه برای موکاپات

شماره درجه آسیاب: سه

موکاپات یکی از ابزارهای ساده برای  تهیه‌ی قهوه در منزل می باشد که با این ابزار می توان یک قهوه اسپرسو‌ی خانگی خوب اما بدون کرما و یا با کرمای خیلی کم تهیه کرد. بهتراست پودر قهوه برای این ابزار با درجه‌ی آسیاب کمی ریز و یا متوسط باشد. اما در نظر داشته باشید موکاپات دارای مدل‌های مختلفی است و ممکن است هر مدل با آسیاب قهوه متفاوت قهوه بهتری داشته باشند از این رو پیشنهاد می کنیم ابتدا از دو درجه‌ی آسیاب مختلف استفاده کنید و نتیجه نهایی را با هم مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 آسیاب قهوه برای آیروپرس

شماره درجه آسیاب: دو تا هفت

جالب است بدانید برای آیروپرس می توانید انواع پودر قهوه را به جز پودر قهوه ترک در برنامه خود داشته باشید زیرا آیروپرس به گونه‌ای طراحی شده است که امکان استفاده از انواع پودر قهوه در اندازه‌های مختلف را دارد و از طرفی فیلتر کاغذی ضخیم آیروپرس، قادر به نگهداری پودرهای ریز و درشت قهوه هستند از این رو شما بدون دغدغه می توانید قهوه خود را دم کنید.

درجه برای دستگاه اسپرسو ساز برقی

شماره درجه آسیاب: دو

جالب است بدانید درجه آسیاب پودر قهوه برای دستگاه‌های اسپرسوساز متفاوت است، زیرا قهوه اسپرسوی، دستگاه اسپرسوساز برقی با استفاده از بخار آب  نزدیک به نقطه جوش بدست می‌آید و بعد از آن فشار بخار آب از پودر قهوه‌ی فشرده شده در پرتافیلتر عبور می‌کند و در نتیجه از پرتافیلتر خارج و در فنجان می‌ریزد. شما باید با توجه به میزان فشار بخار آب از درجه آسیاب متفاوت استفاده کنید. به عنوان مثال دستگاه‌های کوچک خانگی ۱۰، ۱۵ و ۲۰ بار است. با توجه به اینکه هر چه پودر قهوه ریزتر باشد عبور آب سخت‌تر خواهد بود  و اگر پودر قهوه درشت باشد و همزمان فشار بخار هم زیاد باشد آب به راحتی از پودر قهوه عبور می‌کند و عصاره‌ گیری ضعیف‌ تری به وجود خواهد آمد شما باید بر اساس فشار دستگاه نوع آسیاب خود را انتخاب کنید از این رو حتماً درزمان خرید دستگاه آسیاب اسپرسو برقی از فروشنده میزان فشار آن را بپرسید.

آسیاب قهوه برای قهوه جوش ترک

شماره درجه آسیاب: یک

برای تهیه  قهوه ترک به آسیاب قهوه بسیار ریز نیاز دارید  به طوریکه بعد از حل کردن و دم کشیدن، قهوه موجود به خوبی در محلول حل شود و دانه‌های قهوه در دهان حس نشوند. همانطور که می دانید برای تهیه قهوه ترک باید  محلول را بر روی شعله خیلی ملایم قرار دهید تا زمان دم کشیدن قهوه بالا رود. زیرا هر چقدر زمان دم کشیدن بیشتر باشد کیفیت قهوه بهتر خواهد بود. همچنین هر آسیابی توانایی آسیاب کردن برای قهوه ترک را ندارد و تنها آسیاب های حرفه ای و صنعتی می توانند مناسب برای این مساله باشند. در نظر داشته باشید تمامی آسیاب های قهوه یوکار قابلیت آسیاب قهوه ترک را دارند و شما می توانید با اطمینان بهترین قهوه را نوش جان کنید.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping