آدرس: اصفهان - منطقه صنعتی دولت آباد - خیابان بهارستان(46) - گروه صنعتی یوکار

راهنما و آموزش آسیاب قهوه (صفر تا صد)

راهنما و آموزش آسیاب قهوه (صفر تا صد)

coffee-grinder

یکی از مهم ترین دغه دغه های قهوه فروشی ها یا مبتدیان آموزش آسیاب قهوه به درستی و بدون هیچ مشکلی است اما چرا این مساله اینقدر مهم است زیرا یکی از رمز های موفقیت در صنعت قهوه نحوه درست آسیاب کردن آن است که ما در ادامه قصد داریم به این مساله بپردازیم اینکه چند مدل آسیاب داریم و هر کدام چگونه می تواند به ما کمک کند.

همانطور که می دانید داشتن یک قهوه خوب نیازمند آسیاب کردن درست و با دقت است و بعد از آن روش مناسب دم کردن قهوه می تواند یک نوشیدنی گرم و عالی را به شما تحویل دهد. البته در این بین نباید آب فیلتر شده و خوب ، دقت و دستگاه مناسب را هم فراموش کرد. در نظر داشته باشید خرید و قیمت آسیاب قهوه حرفه ای ارزان نخواهد بود.

شاید این پرسش برای شما پیش آید اگر کمی ریزتر یا درشت تر باشد چه اتفاقی می افتد این درحالی است که افراد حرفه ای می دانند دقیق بودن در آسیاب قهوه چقدر روی کیفیت نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

آسیاب کردن قهوه با رعایت این نکات

یکسان بودن تمام ذرات قهوه قبل از آسیاب مهم است و قبل از آسیاب بهتر است دانه هایی که اندازه بزگتری دارند یا رست آنها به صورت کامل و یکنواخت نسبت به بقیه دانه ها انجام نشده را جدا کنید. در مرحله بعدی لازم است دستگاه آسیاب عالی در دسترس داشته باشید تا بتوانید همه ذرات آسیاب را به صورت یکنواخت داشته باشید زیرا ذرات بزرگ تر آب را به آسانی عبور می دهند و این درحالی است که ذرات ریزتر بیشتر با آب واکنش می دهند و در نتیجه عصاره گیری بهتری خواهید داشت از این رو طعم واقعی قهوه که همان تلخی است بیشتر خواهد بود. شاید الان متوجه اهمیت آموزش آسیاب کردن قهوه شده باشید.

در نظر داشته باشید دستگاه آسیاب مورد استفاده باید تا جای ممکن عاری از ذرات قهوه روز های گذشته و یا رست و دانه های متفاوت باشد زیرا در طعم و مزه قهوه اثر می گذارد.

آموزش آسیاب قهوه

اینکه شما چقدر باید آسیاب کنید به روش و نوع دم کردن قهوه بستگی دارد. به عنوان مثال برای آسیاب قهوه ترک ذرات کاملاً ریز و پودر مانند هستند و برای اسپرسو کمی درشت تر هستند.

معرفی انواع دستگاه آسیاب قهوه

چند نمونه آسیاب قهوه وجود دارد از جمله :

  • آسیاب قهوه تیغه ای
  • آسیاب قهوه چرخ دنده ای دیسکی
  • آسیاب قهوه مخروطی

دستگاه آسیاب قهوه تیغه ای

این مدل آسیاب در اکثر خانه ها یافت می شود و یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش های آسیاب محسوب می گردد. اما باید در نظر داشته باشید با این دستگاه نمی توانید آسیاب شدن قهوه  را به صورت یکنواخت کنترل کنید. تیغه های این دستگاه به گونه ای طراحی شده  است که در صورت ریز تر کردن میزان آسیاب، قهوه داغ می شود و ممکن است عطر و مزه واقعی خود را از دست بدهد.

آموزش آسیاب قهوه خانگی

دستگاه آسیاب قهوه چرخ دنده ای دیسکی

دستگاه آسیاب چرخ دنده ای

این مدل دارای دو چرخ دنده است که قهوه از وسط آن عبور می کند و به دلیل چرخش با سرعت زیاد سزیع تر عمل می کند اما صدای بیشتری نیز دارد.

دستگاه آسیاب مدل مخروطی

شاید گقت بهترین و گران قیمت ترین دستگاه آسیاب از همین مدل است زیرا از سرعت بالایی برخوردار است و هم صدای کمتری نسبت به مدل های دیگر دارد همچنین نتیجه نهایی آسیاب بسیار دقیق و عالی است. اکثر این دستگاه ها میزان درجه بندی برای آسیاب قهوه دارند. این مدل ها بیشتر برای کافی شاپ های کوچک و یا مصرف خانگی استفاده می شوند.

آموزش میزان آسیاب قهوه برای هر دستگاه :

آسیاب بسیار درشت که بیشتر برای تهیه قهوه های دم سرد یا برود کافی و قهوه ساز “Toddy brewer” و کابوی کافی استفاده می شود.

آسیاب قهوه درشت

آسیاب درشت یا به عبارت دیگر Coarse Grind

این مدل آسیاب مناسب قهوه فرانسه است.از این مدل آسیاب برای عملیات کاپینگ قهوه با همان چشیدن طعم قهوه استفاده می شود قهوه ساز پروکولاتور هم از این آسیاب استفاده می شود.

متوسط درشت یا Medium Coarse Grind

برای دستگاه کمکس و کافه سولو استفاده می شود و مناسب برای این مدل دستگاه می باشد.

آسیاب متوسط یا Medium Grind

مناسب برای قهوه ساز های خانگی یا Drip Pot می باشد. دقت داشته باشید اگر شما از فیلترهای کاغذی استفاده می کنید بهتر است درجه آسیاب از این ریزتر باشد.

آسیاب با درجه ریز یا Medium Fine Grind

مناسب برای دستگاه های مخروطی همانند کلور و v60 ، وکیوم پات، سایفون، آئروپرس می باشد. یادآوری می کنم میزان آسیاب قهوه در قهوه سازهایی با مدل مخروطی به زمان دم آوری نیز بستگی دارد به عنوان مثال اگر شما می خواهید در زمان کوتاه تری قهوه را آماده کنید باید نوع آسیاب را ریزتر در نظر بگیرید.این مورد در مدل آئروپرس هم صادق است و اگر می خواهید بین دو تا سه دقیقه قهوه آماده شود باید اسیاب را ریزتر کنید اما اگر بخواهید بیشتر از سه دقیقه این کار به طول انجامد آسیاب قهوه باید کمی درشت تر باشد.

نرم و ریز یا Fine

این مدل آسیاب مخصوص اسپرسوساز، موکاپات، استاوتاپ است. در نظر داشته باشید آسیاب قهوه اسپرسو باید با موکاپ فرق داشته باشد در واقع میزان آسیاب قهوه برای دستگاه اسپرسوساز کمی ریز تر از موکاپات است.

خیلی ریز یا خیلی نرم Extra Fine or Super Fine

این مدل آسیاب مخصوص درست کردن قهوه ترک و قهوه عربی است. البته ریز ترین حالت است (کاملا پودر) به طوری که می توان آن را لمس کرد و ذرات را داخل آن حس نکرد. در نظر داشته باشید هر آسیابی توانایی این حالت را نخواهد داشت. آسیاب قهوه صنعتی یوکار  قابلیت آسیاب انواع قهوه را به بهترین شکل دارد.

آموزش آسیاب قهوه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping