آدرس: اصفهان - منطقه صنعتی دولت آباد - خیابان بهارستان(46) - گروه صنعتی یوکار

آسیاب قهوه صنعتی دست دوم یا نو؟ چرا؟

آسیاب قهوه صنعتی دست دوم یا نو؟ چرا؟

آسیاب قهوه دست دوم

آیا شما به دنبال آسیاب قهوه صنعتی دست دوم هستید؟ آیا تردید دارید آسیاب قهوه صنعتی دست دوم بخرید یا نو؟ ما در ادامه این موضوع را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده ایم و مزایا و معایب آسیاب قهوه صنعتی دست دوم را توضیح داده یم.

مهم ترین مساله ای که بیشتر کافی شاپ ها و قهوه فروشی ها را به سمت تهیه آسیاب قهوه صنعتی دست دوم سوق می دهد بحث قیمت آسیاب قهوه صنعتی است. همانطور که می دانید قیمت گرایندر قهوه دست دوم کمتر از نو می باشد از این رو بیشتر افراد با بودجه کمتر ترجیح می دهند آسیاب دست دوم تهیه کند.

فهرست مطالب

مقایسه آسیاب قهوه دست دوم با نو

احتمالاً آسیاب قهوه صنعتی دست دوم نسبت به آسیاب قهوه نو عمر کمتری دارد. البته این مساله دقیقاً به کیفیت و برند مورد نظر وابسته است. شاید یک خرد کن قهوه با کیفیت بالا بتواند سالیان بیشتری دوام بیاورد در حالی که یک آسیاب قهوه نو با کیفیت پایین دوام کمتری داشته باشد. پس لزوماً انتخاب گرایندرقهوه صنعتی دست دوم اشتباه نیست! فقط باید برای چنین انتخابی پارامترهای مختلفی را مورد بررسی قرار دهید!

به عنوان مثال بررسی قطعات و نوع تیغه می توانند نقش موثری در آسیاب داشته باشند. هر چقدر قطعات از جنس محکم و مقاوم باشند احتمال دوام آنها بیشتر است. زیرا دانه های قهوه بسیار سخت و محکم هستند و بنابراین تیغه و قطعات داخلی برای خرد کردن این دانه های سخت باید به اندازه کافی مقاوم و عالی باشند. تیغه هایی از جنس استیل و یا فولاد ضد زنگ مناسب تر هستند.

یکی دیگر از پارامترهای مهم برای انتخاب گرایندر قهوه دست دوم این است که قدرت و کیفیت موتور دستگاه را بررسی کنید. هر چقدر قدرت و کیفیت موتور بیشتر باشد قطعاً عمر دستگاه بیشتر است و این مساله می تواند قابلیت اطمینان بیشتری برای تهیه گرایندر قهوه دست دوم ایجاد کند. برای اینکه موضوع بهتر مشخص شود.

 

نکات مهم انتخاب آسیاب قهوه کارکرده

 

نکات مهم برای انتخاب گرایندر قهوه دست دوم

برای انتخاب آسیاب قهوه دست دوم لازم است حتماً نکات مهمی را مد نظر داشته باشید. برخی از این نکات مهم عبارتند از:

  • بررسی چرخ دنده آسیاب یا تیغه های آسیاب قهوه
  • بررسی زمان تعویض قطعات
  • بررسی ظاهری دستگاه از نظر شکستگی، فرسودگی و …
  • برند مورد انتخاب که می تواند کیفیت بهتر یا معمولی داشته باشد. (برخی از برندها به دلیل کیفیت بهتر طول عمر بیشتری دارند و قابل اعتماد هستند.)
  • بررسی قیمت پیشنهادی برای خرید گرایندر مورد نظر
  • بررسی مدت زمان ضمانت (تاریخ ضمانت گذشته یا هنوز اعتبار دارد)
  • بررسی مدت زمان کارکرد دستگاه نسبت به خود احضاری فروشنده
  • بررسی موتور و صدای دستگاه که می تواند آگاهی بیشتری به شما بدهد.
  • میزان یکنواختی در آسیاب قهوه
  • رنگ و طعم و عطر قهوه که می تواند کمتر باشد (نشانه فرسودگی)

به صورت کلی با دقت به همه این موارد امکان دارد بازهم در خرید گرایندر قهوه دست دوم دچار اشتباه و ضرر شوید! زیرا دستگاه های دست دوم به دلیل آگاهی کمتر و عدم دسترسی به قطعات داخلی دستگاه امکان بازبینی کامل آن وجود ندارد!

 شاید در نگاه اول گرایندر قهوه صنعتی نو قیمت بالاتری نسبت به دستگاه کارکرده داشته باشد اما در بلند مدت قابل اعتماد تر هستند. توجه کنید که گروه صنعتی و تولیدی یوکار با ساخت انواع آسیاب قهوه صنعتی یوکار با قیمت مناسب و ضمانت در بازار ایران توانسته بهترین آسیاب قهوه نو با فناوری و تکنولوژی پیشرفته را برای مشتریان فراهم کند.

طول عمر آسیاب قهوه دست دوم چقدر است؟

به طور کلی برای بررسی هزینه آسیاب قهوه حرفه ای دست دوم برای کافی شاپ یا مشاغل مرتبط با قهوه باید به طول عمر گرایندر دقت کنید. آسیاب های سوراخ دار ( آسیاب هایی که دانه‌های قهوه به ناچار از فرز چرخان یا چرخ دنده های تو در تو عبور می‌کنند و باید از هر روزنه‌ که بین فرزها هستند عبور کنند.) نسبت به آسیاب های تیغه ای دوام بیشتری دارند.

طول عمر آنها حدود 5 تا 7 سال است. از طرفی اگر آسیاب های تیغه ای مراقبت و نگهداری درستی داشته باشند می توانند از چند ماه تا 10 سال عمر داشته باشند.اغلب آسیاب های صنعتی قهوه از نوع تیغه ای و با کیفیت بالا هستند.

 گرایندر قهوه کارکرده بخریم یا نو؟

بسیاری از افرادی که با بودجه کم می خواهند کسب و کار مرتبط با قهوه راه اندازی کنند به دنبال خرید تجهیزات مناسب و کم هزینه هستند. از این رو، ممکن است از همان ابتدا تصمیم بگیرند از تجهیزات کارکرده استفاده کنند. اما آیا این بهترین راه ممکن است؟ چالش ها و پیامدهای احتمالی این انتخاب چیست؟ آیا در ادامه نیازمند تجهیزات نو هستید؟ آیا بودجه کافی برای تعمیر و نگهداری دارید؟

لازم است بدانید خرید وسایل کارکرده مشکلات خودش را دارد و گاهی ضررش از خرید دستگاه نو بیشتر است! به هر حال این انتخاب شماست! اما بدانید که انتخاب وسایل کارکرده در زمینه گرایندر قهوه صنعتی به دلیل عدم بازرسی کامل در قطعات داخلی دستگاه امکان خرابی، شکستگی، شل شدگی و … وجود دارد. علاوه براین، موتور دستگاه می تواند با کارکرد مداوم دچار مشکلات خاصی شود. همانطور که می دانید گرایندر قهوه باید دانه های سخت و مقاوم را خرد کند این مساله می تواند انواع قطعات مکانیکی دستگاه را در بلند مدت دچار فرسایش و خرابی کند. به همین دلیل حتماً برند انتخابی شما باید با کیفیت و با دوام مناسب باشد تا ارزش خرید داشته باشد.

این موضوع به همین خرابی ختم نمی شود! زیرا برندهای خارجی معتبر و با کیفیت در بازار اغلب خدمات پس از فرش مناسبی ندارد و قطعات یدکی آن در بازار محدود هستند. در برخی موارد هم به صورت کلی قطعات وجود ندارد و فرد متقاضی باید به فکر راهکار دیگری باشد. این مساله می تواند پیامدهای خسارتی زیادی برای شما به همراه داشته باشد. زیرا ممکن است شما مجبور به خرید مجدد یک گرایندر جدید و نو باشید. این موضوع یعنی ضرر!

پیشنهاد ما انتخاب یک گرایندر نو با قیمت منطقی است که برای نیازهای اولیه شما پاسخگو باشد. البته این برای زمانی است که شما می خواهید در ابتدا با بودجه کم، کسب و کار خود را راه اندازی کنید. اما اگر شما از همان ابتدا می خواهید بهترین گزینه را برای سالیان طولانی در برنامه خود داشته باشید بهتر است از گرایندرهای صنعتی با کیفیت بالا و دارای خدمات پس از فروش مناسب بهره ببرید.

گروه صنعتی یوکار با داشتن متنوع ترین گرایندرهای صنعتی توانسته برای هر بودجه و سلیقه ای دستگاه ارائه دهد. علاوه بر این، ضمانت یکساله و خدمات پس از فروش 5 ساله می تواند خیال شما را از بابت تعمیر، نگهداری و کیفیت راحت کند. ما با داشتنن نیروی متخصص فنی در زمینه گرایندرقهوه توانسته ایم مشکلات احتمالی را با کمترین هزینه و بدون چالش برای مشتریان حل کنیم.

تشخیص کیفیت پایین آسیاب

شاید این سوال برای شما پیش آید که چگونه کیفیت پایین آسیاب قهوه را تشخیص دهیم؟ قبل از انتخاب، حتماً آسیاب را روشن  کنید و نمونه ای از کار آن را تست کنید. کیفیت قهوه های خرد شده را بررسی کنید! ببینید میزان یکنواختی آن چگونه است. به عطر و بوی قهوه بعد از آسیاب باید دقت کنید. اگر عطر و بوی قهوه کمتر شد احتمالاً میزان فرسودگی بالاتر است. تغییر رنگ قهوه بعد از خرد شدن هم می تواند نشانه فرسودگی زیاد آسیاب باشد به صورت معمول قهوه خرد شده باید رنگ قهوه ای روشن تا متوسط داشته باشد.

به صورت کلی میزان فرسودگی یک آسیاب به فاکتورهایی مانند تعداد دفعات استفاده ، متریال مواد ساخته شده و قطعات دستگاه، نحوه نگهداری و مراقبت از دستگاه و … بستگی دارد.

تشخیص تعویض فرزها یا تیغه های آسیاب

آسیاب ها با کارکرد مداوم نیازمند تعویض قطعه هستند. اما یکی از مهم ترین قطعاتی که نیاز به تعویض بیشتری دارد تیغه یا فرز آسیاب است. اغلب این فرزهای آسیاب قهوه از جنس استنلس استیل هستند که پس از آسیاب کردن حدود 500 تا 600 پوند نیازمند تعویض می باشند. فرزهای سرامیکی می توانند کمی بیشتر دوام بیاورند و آن حدود 750 تا 800 پوند است. به عنوان مثال اگر روزانه شما نیازمند دو فنجان قهوه باشید و آسیاب شما دارای فرزهای فولادی باشد می تواند 15 سال برای شما دوام داشته باشد.

بهترین و سریع ترین راهکار برای تشخیص تعویض فرزهای آسیاب قهوه شما لمس کردن آنهاست. هنگامی که فرزها با تیغه ها تیز و برنده نباشند و یا کند شده باشند یعنی زمان تعویض آن فرا رسیده است. این تشخیص بیشتر برای افرادی قابل درک است که تجربه بیشتری دارند و یا دستگاه های گرایندر نو زیادی را بررسی کرده اند. بهتر است در این زمینه از یک متخصص مشورت بگیرید.

 

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping