آدرس: اصفهان - منطقه صنعتی دولت آباد - خیابان بهارستان(46) - گروه صنعتی یوکار

آسیاب قهوه به اندازه دم کردن قهوه مهم است

آسیاب قهوه به اندازه دم کردن قهوه مهم است

Grinding the coffee is as important as brewing the coffee

توجه داشته باشید آسیاب قهوه به اندازه دم کردن قهوه مهم است. در نظر داشته باشید استفاده از آسیاب قهوه مناسب یکی از مهم ترین ابزارهایی است که می تواند یک شات عالی اسپرسو را فراهم کند. در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی کرده ایم.

نقش آسیاب قهوه

وقتی صحبت از تهیه قهوه خوب و عال می شود، آسیاب نقش مهمی را بازی می کند. در اصل یک آسیاب قهوه خوب مهم ترین ابزاری است که در دم آوری قهوه موثر است و اگر بخواهید این مساله را نادیده بگیرید و یا آسیاب خوبی نداشته باشید باید با اسپرسو خوب هم خداحافظی کنید. زیرا به راحتی نمی توانید قهوه اسپرسو خوب داشته باشید مگر اینکه یک آسیاب قهوه با کیفیت خوب و با آسیاب  یکنواخت داشته باشید. در نظر داشته باشید یک آسیاب قهوه خوب تضمین می کند که قهوه آسیاب شده به هم نچسبد، علاوه بر این دانه ها را در حین آسیاب خنک نگه می دارد و به توزیع یکنواخت قهوه در مخزن کمک می کند. از طرف دیگر، آسیاب غیر یکدست باعث ایجاد انواع مشکلات برای دم آوری قهوه می شود. اگر شما نیازمند اطلاعات کامل برای راهنمای درجه بندی و نحوه آسیاب کردن قهوه  هستید می توانید بر روی این لینک کلیک کنید.

 

انتخاب یک آسیاب قهوه صنعتی یا خانگی

 آسیابی که برای مصارف خانگی در نظر گرفته شده، با نام مستعار آسیاب و آسیاب تیغه ای رایج تر است . این دستگاه خرد کردن دانه ها را با استفاده از دو فرز یا دیسک دندانه دار آسیاب می کند. شما کافی است نوع آسیاب مورد نظر خود را تنظیم کنید،دانه ها را داخل محفظه قرار دهید و شروع به آسیاب کنید. قهوه آسیاب شده در مخزن دوم جمع می شود و آماده دم کردن است.

یک آسیاب دنده ای یک آسیاب ثابت خوب تولید می کند. با این حال، آسیاب تیغه‌ای رایج‌تراست، که به‌خاطر تیغه‌های دو طرفه‌اش می تواند همزمان دانه‌ها را بچرخاند و خرد کند اما در بسیاری از آسیاب ها منجر به آسیاب بسیار ناسازگار می‌شود و غیر یکدست می شود، به طور بالقوه می‌تواند قهوه شما را بسوزاند و تنظیمات آسیاب واقعی را نداشته باشد.

البته این مساله بدین معنی نیست که همه آسیاب های تیغه ای این مشکل را دارند. در اصل بسیاری از آسیاب های قهوه صنعتی از نمونه تیغه ای هستند و با کیفیت بالا و یه صورت یکدست قهوه را آسیاب می کنند.

به عنوان مثال آسیاب قهوه صنعتی یوکار با داشتن فناوری تیغه، عملکرد عالی در آسیاب قهوه دارد. علاوه بر این برای اینکه، برای گرم نشدن دستگاه، فن خنک کننده دارد و باعث برشته شدن قهوه ها نخواهد شد. همچنین داشتن 23 درجه متنوع دست شما را برای تنوع آسیاب باز نگه می دارد. شما می توانید از خدمات پس از فروش و ضمانت آسیاب قهوه یوکار نیز بهره مند شوید برای اطلاع دقیق از قیمت آسیاب قهوه صنعتی یوکار می توانید با ما تماس بگیرید.

استفاده از آسیاب صحیح

هنگام تهیه اسپرسو ، آسیاب بسیار خوب و مداوم ضروری است. اگر شما صاحب کافی شاپ، یا یک قهوه فروشی هستید این ضرورت چندین برابر خواهد بود. اما شاید این سوال پیش آید که چطور تشخیص دهید آسیاب قهوه می تواند برای شما مناسب باشد یا نه؟ با یک آزمایش ساده به این جواب می رسید. ابتدا آسیاب های نهایی از یک آسیاب قهوه را  با ساییدن بین انگشت شست و سبابه خود فشار دهید. در جایی که فشار بیشتر است، قهوه باید کمی جمع شود، در مرکز فشار. اگر اصلاً جمع نشود، خیلی درشت است و ضربه ضعیفی ایجاد می کند. اگر بیش از حد جمع شود، خیلی خوب است و در زمان استخراج و دم آوری می تواند عملکرد خوب داشته باشد. به همین راحتی!

 

همچنین به خاطر داشته باشید که تازه بودن برای دانه های برشته شده و درجه برشته شدن آنها بر نحوه جذب آب تأثیر فراوان دارد، بنابراین اینها عواملی هستند که بر آسیاب کردن باید به ان توجه داشته باشید.  به یاد داشته باشید که تهیه یک اسپرسوی خوب نیاز به متعادل کردن چندین عامل دارد – آسیاب کردن، کوبیدن، قهوه، فشار که همگی باید با هم هماهنگ باشند.

تمیز نگه داشتن آسیاب

شاید تمیز نگه داشتن آسیاب زیاد مهم به نظر نیاید! اما یک امر مهم و ضروری است! همانطور که می دانید با هر بار آسیاب برخی از ذرات آسیاب قهوه در دستگاه باقی می ماند این مساله می تواند تاثیر منفی بر روی آسیاب های قهوه جدید داشته باشد و طعم قهوه را عوض کند. به همین دلیل، لازم است بعد از هر بار استفاده از آسیاب قهوه، آن را تمیز کنید. حتی در برخی مواقع لازم است تیغه ها و یا دنده ها تمیز شوند. این مساله در کافی شاپ ها که نیازمند طعم بهتری از قهوه هستند اهمیت بیشتری دارد.

اصل یکنواختی آسیاب قهوه

یکنواخت و یکدست بودن قهوه یک اصل مهم برای استخراج  و عصاره گیری عالی قهوه است. زیرا آسیاب یکنواخت باعث می شود در  پورتافیلتر عصاره گیری با توزیع یکنواخت اتفاق بیفتد. در غیر این صورت، این بدان معناست که آب به طور یکنواخت طعم را استخراج نمی کند و بنابراین طعم شات به دست آمده خوب نیست. برای جلوگیری از این امر، اول آسیاب یکنواختی داشته باشید و بعد به سادگی سعی کنید آسیاب ها را به طور مساوی در اطراف پخش کنید، مطمئن شوید که شکاف ها را پر کرده و آسیاب ها را تا لبه فشار دهید. همین مساله کوچک می تواند نقش مهمی در طعم قهوه شما داشته باشد!

منبع: jonesbrotherscoffee.com

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping