آدرس: اصفهان - منطقه صنعتی دولت آباد - خیابان بهارستان(46) - گروه صنعتی یوکار

تاثیر آسیاب قهوه بر استخراج و نوع قهوه

تاثیر آسیاب قهوه بر استخراج و نوع قهوه

تاثیر آسیاب قهوه بر استخراج و نوع قهوه

تاثیر آسیاب قهوه بر استخراج و نوع قهوه بر ویژگی‌های فیزیکی وشیمیایی قهوه با استفاده از دو نوع قهوه تخصصی کلمبیایی (Huila و Nariño) مورد ارزیابی قرار گرفت. براساس تحقیقات انجام شده بر روی طعم قهوه سرد و گرم نتایج بر این بود که قهوه سرد دم شده تحت آسیاب درشت و 22 ساعت استخراج، بالاترین مقادیر کل جامدات محلول، راندمان استخراج، pH، اسیدیته قابل تیتراسیون (TA) و محتوای فنل کل را نشان داد. نوع قهوه مورد استفاده عمدتاً بر TA و pH تأثیر می گذارد. تمام نمونه های قهوه دم سرد دارای مقادیر TA پایین تری نسبت به نمونه های داغ خود بودند.

به نقل از ncbi.nlm.nih.gov “یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که اندازه ذرات قهوه (آسیاب قهوه، زمان تماس و نوع قهوه بر ویژگی‌های فیزیکی وشیمیایی و حسی قهوه سرد تأثیر می‌گذارد و منجر به قهوه‌های سرد با پروفایل‌های طعم متفاوت می‌شود.)”

 

 

مقایسه تاثیر آسیاب قهوه درطعم و مزه قهوه

اکثر نوشیدنی‌های قهوه مصرفی بسته به شرایط جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین ترجیحات شخصی با روش‌های مختلف دم کردن به صورت گرم تهیه می شوند. اما از دیدگاه مهندسی، دم کردن قهوه به عنوان یک استخراج مایع از مواد جامد در نظر گرفته می شود که در آن قهوه ابتدا بو داده می شود و بعد از ان آسیاب می شود و در تماس نزدیک با آب قرارمی گیرد. آب به عنوان یک حلال برای استخراج ترکیبات محلول در آب عمل می کند و بسته به تکنیک استخراج مورد استفاده، ترکیبات نامحلول نیز ممکن است به صورت جامدات محلول یا معلق در آب استخراج شده وجود داشته باشند در نهایت، ترکیبات طعمی فرار و غیرفرار از قهوه آسیاب شده استخراج شده و در نوشیدنی قهوه نهایی پراکنده می شوند .

مهم ترین نکته در این فرآیند، کاهش اندازه دانه های برشته شده قهوه با آسیاب کردن است که می تواند منجر به بهبود برای استخراج کنترل شده و پراکندگی ترکیبات شیمیایی در دم کرده قهوه باشد. از این رو، آسیاب کردن، عملیاتی است که قهوه برشته شده را به ذرات یا قطعات کوچکتر تجزیه می کند. تشکیل ذرات کوچک، با سطح ذرات بزرگ، برای آزادسازی سریع دی اکسید کربن، کاهش فاصله انتشار برای مواد محلول در طول استخراج، و برای انتقال بهتر مواد کلوئیدی به فاز مایع ضروری است. به همین دلیل نحوه آسیاب کردن قهوه حائز اهمیت زیادی است.

به نقل از nytimes.com  اگر دانه‌هایتان را درست قبل از دم کردن به صورت دقیق آسیاب نکنید، هرگز نمی‌توانید همه چیزهایی را که برای یک قهوه با کیفیت بالا است بچشید.

دو دلیل برای آسیاب نکردن قهوه

به نظر می رسد دو دلیل عمده وجود دارد که آسیاب نکردن قهوه را یک  عادت کرده است.

 اول اینکه، بازارها، کافی‌شاپ‌ها و برشته‌کننده‌ها با ارائه خدمات آسیاب کردن، عادت بد را ایجاد کرده اند. آنها این کار را به نام خدمات مشتری انجام می دهند، اما هیچ لطفی به شما نمی کنند. زیرا اکثر این افراد باقی مانده ذرات قهوه را در هر بار استفاده تمیز نمی کنند و همین مساله می تواند تاثیر زیادی روی آسیاب کردن قهوه های جدید داشته باشد.

دوم اینکه، یک آسیاب خوب ارزان نیست! داشتن آسیابی که بتواند به صورت یکدست و خوب همه دانه های قهوه را خرد کند قیمت بالایی دارد. اما در عوض بهترین نتیجه را برای شما دارد. بهترین آسیاب قهوه باید حداقل ویژگی هایی مانند موتور قدرتمندی که بیش از حد گرم نمی‌شود یا گیر نمی‌کند، فرزهایی که لبه‌های خود را حفظ می‌کنند و کمتر آسیب مبینند و یکنواختی در آسیاب را داشته باشد.

اگر به دنبال یک قهوه حرفه ای هستید لازم است حتماً آسیاب قهوه را خودتان و با مهارت انجام دهید.

خرید آسیاب قهوه صنعتی یا خانگی

اگر به فکر یک آسیاب خوب و حرفه ای هستید بهتر است به دنبال خرید آسیاب قهوه نیمه صنعتی یا صنعتی باشید. زیرا این آسیاب توانایی زیادی برای ارائه بهترین روش خرد کردن آسیاب دارد این در حالی است که اکثر آسیاب های خانگی به درستی همه دانه های قهوه را آسیاب نمی کنند و کیفیت بالایی ندارند. شاید در ابتدا باید هرینه بیشتری برای خرید آسیاب قهوه صنعتی بپردازید اما در ادامه این کار برای شما مقرون به صرفه خواهد بود.

آسیاب قهوه صنعتی یوکار

با توجه به تاثیر آسیاب قهوه بر استخراج و نوع قهوه نیاز است برای افرادی که مشاغل مرتبط با قهوه دارند مانند کافی شاپ ها و یا افرادی که به نوعی علاقمند به تهیه قهوه حرفه ای هستند دستگاه آسیاب قهوه صنعتی و حرفه ای تهیه کنند. مجموعه یوکار با داشتن بهترین آسیاب قهوه صنعتی با ویژگی های منحصر به فرد از جمله: موتور قدرتمند، تنوع در درجه بندی آسیاب، یکدست بودن آسیاب دانه های قهوه، داشتن فن قدرتمند به منظور گرم نشدن موتور و برشته نشدن قهوه، عدم باقی ماندن ذرات قهوه در آسیاب به بیان ساده تر عدم پرتی در آسیاب قهوه به همراه  ضمانت و خدمات پس از فروش توانسته برترین عملکرد را برای کاربران داشته باشد.قیمت آسیاب قهوه صنعتی یوکار با داشتن خصوصیات کامل و حرفه ای بسیار منطقی و مقرون به صرفه است. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping