آدرس: اصفهان - منطقه صنعتی دولت آباد - خیابان بهارستان(46) - گروه صنعتی یوکار

قهوه با کیفیت چیست؟

قهوه با کیفیت چیست؟

قهوه با کیفیت چیست

قهوه باکیفیت چیست؟ در این پست و با این راهنمایی عمیق یاد بگیرید که چگونه هر بار قهوه با کیفیت خوب انتخاب کنید.

قهوه با کیفیت چیستهمانطور که می دانید قهوه خوب دارای رایحه ای قوی و مطبوع است که بوی تازگی دارد.
آیا تا به حال شنیده اید که عاشق قهوه می گوید: “فقط باید قهوه با کیفیت خوب را امتحان کنید!” شاید تعجب کنید که منظور آنها چیست؟ اجازه دهید منظور آنها را توضیح دهم که در قهوه خوب به دنبال چه چیزی باشید و یاد بگیرید بهترین قهوه را برای خود انتخاب کنید.

همه چیز به سوال اصلی خلاصه می شود: قهوه با کیفیت خوب چیست؟ در اصل قهوه خوب عطری قوی و مطبوع خواهد داشت که بوی تازگی دارد.

دقت داشته باشید که دانه های قهوه نباید خیلی چرب یا خشک شوند. دانه های قهوه کامل نباید سفت شوند یا به راحتی بین انگشتان شما خرد شوند. بسته بندی باید دارای دریچه یک طرفه و مهر و موم هوا باشد.

برای انتخاب قهوه با کیفیت چیزهای بسیار بیشتری وجود دارد، اما اینها اولین نکاتی هستند که باید به دنبال آنها باشید. بیایید این موضوع را عمیق‌تر بررسی کنیم تا بتوانید یک فرد حرفه‌ای قهوه شوید!

فهرست مطالب

در قهوه با کیفیت خوب به دنبال چه چیزی باشید

یافتن قهوه خوب کمی تلاش بیشتری می‌طلبد این طور نیست که صرفاً به فروشگاه مواد غذایی محلی خود بروید و اولین بسته‌ای را که می‌بینید به دست آورید. شاید خرید راحت یک قوطی یا بسته قهوه و رفتن به خانه آسان تر باشد، اما هیچ لطفی به خود نمی کنید.

اما فنجان قهوه شما می تواند بسیار بهتر باشد اگر فقط کمی توقف کنید و کمی وقت بگذارید و این راهنما را دنبال کنید. خیلی زود، این مساله به یک مهارت برای شما تبدیل خواهد شد و حتی نیازی به فکر کردن نخواهید داشت . اما چگونه قهوه با کیفیت خوب پیدا کنید؟ قبل از خرید این نکات اصلی را بررسی کنید.

بسته بندی قهوه مهم است

کیسه‌های دربسته را انتخاب کنید زیرا به قهوه اجازه می‌دهند به طور ایمن از گاز خارج شود بدون اینکه اکسیژن وارد کیسه شود.
این رنگ بسته بندی یا سبک نوشته ظاهری نیست که باید نگران آن باشید بلکه باید به نوع بسته بندی و نحوه عملکرد آن توجه کنید.

از قوطی های فانتزی، قوطی های سنتی “قهوه” و سایر ظروف سفت خودداری کنید. با خالی شدن این بسته ها از دانه های قهوه، هوای بیشتری در داخل آن باقی می ماند و باعث می شود که دانه ها به مرور زمان کهنه و نامطلوب شود.

انتخاب کیسه های بدون هوا بهترین گزینه هستند، زیرا شرایط مناسب را در داخل کیسه حفظ می کنند تا قهوه شما را تازه نگه دارد. بهترین بسته های قهوه دارای مهر و موم یک طرفه در نزدیکی قسمت بالایی هستند. اینها به قهوه اجازه می‌دهند بدون اینکه اکسیژن اضافی وارد کیسه شود، با خیال راحت از گاز خارج شود.

کیسه های بدون مهر و موم یک طرفه در حالی که در اکسیژن اضافی آب بندی می شوند، رطوبت و گاز زیادی را حفظ می کنند. به همین دلیل این مکان مناسب برای رشد باکتری ها است که باعث می شود قهوه شما به سرعت فاسد شود.

کیسه ها به مصرف کنندگان اجازه می دهند هوای اضافی را به بیرون فشار دهند. همانطور که دانه ها را جدا می کنید، کیسه را دوباره ببندید، آن را تا کنید تا هوای اضافی تا حد امکان خارج شود. بسیاری از بسته‌های قهوه دارای زیپ و چسب قابل بسته‌بندی هستند تا کیسه را محکم در داخل بسته نگه دارند. اگر نوار شما برای مهر و موم کردن چسب ندارد، با هر نواری که در خانه داشته باشید این کار را انجام دهید.

ویژگی های بصری دانه های قهوه

دانه های قهوه خوب در دو نوع اصلی وجود دارند. دانه های قهوه عربیکا و روبوستا شباهت‌هایی دارند، اما دم‌ آوری هر کدام بسیار متفاوت است. برخی از بهترین قهوه ها از نوع عربیکا است، در حالی که دانه های روبوستا معمولا برای قهوه فوری استفاده می شود.

ظاهر دانه های قهوه تا حد زیادی به محل رشد آنها بستگی دارد، اگرچه ظاهر نهایی به شدت به روش برشته کردن، دما و زمان بستگی دارد.

توجه به این نکته مهم است که دانه های برشته روشن تر از دانه های برشته تیره ترظاهری متفاوت دارند، اما ویژگی های قهوه با کیفیت خوب یکسان است.

به دنبال دانه های کامل و سالم باشید. دانه های قهوه نباید شکسته، ترک خورده یا تکه تکه شوند. یک یا دو مورد خراب در کیسه بد نیست.اما اگر بیش از ¼ بسته آسیب دیده است، بسته دیگری را انتخاب کنید.

قهوه های  تیره تر طعم تلخ تری دارند. زیرا زمان تفت طولانی‌تر روغن‌های بیشتری را روی سطح می‌آورد، بنابراین دانه‌های برشته تیره‌تر ظاهر کمی روغنی دارند. در عوض دانه های برشته سبک تر کمی خشک تر به نظر می رسند اما نباید پودری باشند.

مشاهده کنید: راهنما و آموزش آسیاب قهوه (صفر تا صد)

نگاهی به بوی عطر

بوی قهوه شما به اندازه ظاهر آن مهم است. این یک شاخص عالی از طعم قهوه خواهد بود. با گذشت زمان، بلافاصله با بوییدن متوجه تفاوت های ظریف خواهید شد.

قهوه با کیفیت خوب هیچ بوی ترش، ترش یا خاصی نخواهد داشت. قهوه ترش مدت زیادی مانده است و روغن ها شروع به از بین رفتن کرده اند. باید از خرید این مدل قهوه اجتناب کنید!

اگر قهوه بوی سوختگی یا بیش از حد تلخ می دهد، از مصرف آن صرف نظر کنید. این مطلب نشان می دهد قهوه مدت زیادی برشته شده و طعم آن بیشتر شبیه زغال چوب است تا یک قهوه صاف.

آیا دانه های قهوه شما تقریبا بوی خامی می دهد؟ اگر اینچنین است آنها به اندازه کافی برشته نشده اند. این کار آسیاب کردن دانه ها را بسیار سخت می کند و طعم آن به جای طعم کلاسیک قهوه، چوبی یا گیاهی خواهد بود.

همه آنچه گفته شد، مربوط به عطر قوی عالی قهوه است. این به شما کمک می کند سطوح مختلف طعمی را که با اولین فنجان تجربه خواهید کرد، بو کنید. با این حال، اگر بوی قوی و نامطبوع است، به فکر کیسه بعدی قهوه باشید.

مزه اش چطور است؟

در نظر داشته باشید طعم قهوه به شدت تحت تأثیر زمان برشته کردن، روش و تازگی دانه های قهوه است
راه های زیادی برای پیش بینی کیفیت قهوه قبل از چشیدن یک قطره وجود دارد.

مشخصات طعم به شدت تحت تأثیر زمان و روش برشته شدن خواهد بود. طراوت نیز در اینجا نقش مهمی ایفا می کند. قهوه قدیمی و کهنه طعمی صاف و ضعیف خواهد داشت. قهوه تازه از اولین قطره تا آخرین جرعه طعم و مزه خواهد داشت.

بسیاری از قهوه های با کیفیت عالی همراه با طعم های اضافه شده است. وقتی قهوه جدید خود را درجه بندی می کنید، حتماً آن طعم های اضافی را در نظر بگیرید. طعم بی کیفیتی که به قهوه باکیفیت اضافه می شود می تواند ذائقه شما را خراب کند !

همیشه ابتدا قهوه سیاه بدون افزودنی خود را تست کنید. این به شما تصور دقیقی از طعم و کیفیت کلی می دهد. بعد از اولین جرعه، ادامه دهید و چیزهای معمول خود را اضافه کنید و دوباره آن را بچشید. افزودنی های شما نباید بر طعم قهوه غلبه کنند، بلکه باید طعم آن را بهبود ببخشد.

اگر طعم طبیعی قهوه به راحتی با افزودنی های شما پوشانده شود، ممکن است قهوه قدیمی باشد یا کیفیت کافی نداشته باشد. بنابراین اگر به اندازه کافی شیر و شکر به قهوه اضافه کنید، طعم آن را پوشش می دهید.

شاید تا اینجای کار اهمیت داشتن یک آسیاب قهوه را به منظور داشتن طعم بهتر درک کرده باشید.

مشاهده کنید: راهنمای خرید انواع آسیاب قهوه

قانون طلایی برای انتخاب قهوه با کیفیت

از بین تمام نکاتی که در این مقاله به شما ارائه کرده ام، مهمترین آنها قانون طلایی برای انتخاب قهوه است. “تازه بهترین است.” بسیاری از مردم بر این باورند که قهوه هرگز بد نمی شود. این درست نیست. واقعیت این است که قهوه از یک میوه به دست می آید. آیا میوه ای را می شناسید که همیشه ماندگار باشد؟ البته که نه!

از سوی دیگر، برخی افراد معتقدند که قهوه بعد از دو هفته بد می شود. این نیز نادرست است. قهوه ای که به درستی ذخیره شده باشد ، می تواند بسیار طولانی تر بماند. فقط باید بدانید که چه کاری انجام دهید و چگونه با دانه های کامل قهوه کار کنید.

چگونه متوجه می شوید که قهوه شما تازه است؟ این کاملا ساده است. قهوه با کیفیت خوب روی بسته بندی آن تاریخ «برشته شده» درج شده است. این نکته را با تاریخ «انقضا» اشتباه نگیرید. اگر بسته‌ بندی قهوه دارای تاریخ «انقضا» و «تاریخ بو داده شدن» هست، این بسته را برای خرید انتخاب کنید. دانستن زمان برشته شدن قهوه برای تهیه بهترین فنجان قهوه کاملاً ضروری است.

دلیل اجتناب از تاریخ “انقضا” این است که سازنده می تواند هر تاریخی را که می خواهد در آنجا قرار دهد. واقعاً تنظیم نشده است. آن قهوه می تواند 3 روزه یا 3 ساله باشد. شما بدون تاریخ «برشته شده»، این موضوع را هرگز نخواهید فهمید. بنابراین هر دو تاریخ اهمیت دارد.

سوالات مرتبط

چه مدت می توانید دانه های کامل قهوه را ذخیره کنید؟

این پاسخ به میزان تازه بودن قهوه هنگام خرید بستگی دارد. همچنین بستگی به این دارد که شما هر چند وقت یکبار کیسه دانه های قهوه  را باز میکنید.

علاوه بر این روش ذخیره سازی شما هم بسیار مهم است. نحوه نگهداری قهوه به محل زندگی و شرایط محیطی خاص شما نیز بستگی دارد. در اینجا چند نکته برای نگهداری بهترین قهوه آورده شده است.

همیشه از ظرف دربسته استفاده کنید. همانطور که در بالا بحث کردیم، کیسه ها بهتر از قوطی ها یا سایر ظروف سفت و سخت هستند. قبل از اینکه دانه های قهوه خود را ذخیره کنید، حتما هوای اضافی را خارج کنید.

اگر در محیط گرم و مرطوب زندگی می کنید، قهوه خود را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید. قهوه خود را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید.

قهوه شما با این روش ذخیره می شود و باید 3 تا 4 هفته باقی بماند تا اینکه متوجه تفاوت طعم آن شوید. برخی افراد می توانند آن را برای مدت طولانی تری نگه دارند. برای تعیین حداکثر زمان ذخیره‌سازی قهوه، باید ذخیره‌سازی قهوه خود را آزمایش کنید.

منبع: fullcoffeeroast.com

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare
Compare ×
Let's Compare! Continue shopping